Impulskrediet bevraging 2016

 

 

 

 

 

 

 

Impulskrediet biedt kansen aan micro-ondernemers, blijkt uit een eerste bevraging.

In november 2016 organiseerde Impulskrediet voor het eerst een bevraging onder haar kredietnemers. De resultaten geven Impulskrediet een beeld van de sociaaleconomische impact die het verschaffen van microkredieten genereert.

Meer dan 1 op 4 Impulskredietondernemers stelt meerdere mensen te werk. De meeste ondernemers slagen erin met het loon dat ze uit hun onderneming halen, te voorzien in hun dagelijkse (gezins)behoeften. Uit de resultaten blijkt dat Impulskrediet ook een opstap kan zijn naar bankfinanciering.

We leren ook dat het microkrediet mensen kansen beidt, een laagdrempelig instrument is om als ondernemer te starten en mensen uit de werkloosheid helpt.

We polsten ook naar de tevredenheid van onze klanten over onze werking. Ruim 90% van onze klanten is meer dan tevreden over de kansen die Impulskrediet hen gegeven heeft. Van de bevraagde klanten raadt 95% Impulskrediet aan andere micro-ondernemers aan.

En de winnaars van 2016 waren…

Graag bedanken we alle kredietnemers die deelnamen aan de bevraging. Vier onder hen wonnen een cadeaubon van 125 euro van Mediamarkt. De winnaars waren:

  • Moria Koorndijk,
  • Hatica Cevik,
  • Olga Haveman
  • en El Marraki Rachid

Sommigen kregen hun prijs al uit handen van onze collega Lien.

hatica-cevik bevraging moria-koorndijk- bevraging zoon-van-olga-haveman2 bevraging